Mat og trening #2


27.07.2016 kl.20:04


God kveld folkens!

Idag har dette med maten gått veldig greit. Jeg har klart å følge den etter punkt og brikke og runder dagen av med å ha spist 1062Kcal. Til dagen skal jeg ha 1250Kcal, så det å ha spist litt mindre er bra i tillegg til å ha trent som kommer som en bonus. Her kommer listen over hva og når jeg har spist idag og ikke minst hvor mye kalorier det er i det forskjellige. Her har jeg ikke skrevet vekten på det forskjellige. Skulle dere savne dette så kan jeg heller legge det til.

 

Her kommer en liste over hva jeg har spist idag:

*Frokost kl 07.00= 60Kcal

1 fiber balance knekkebrød med kaviar

 

*Lunsj kl 12.00=85Kcal

1 Banan

 

*Middag kl 15.00=745Kcal

Pølsegrateng med makaroni

 

*Kveldsmat kl:20.30=172Kcal

Brødskive med eggerøre og røkt laks

.

 

TRENING!

Nå har jeg kommet meg ut av dusjen og sitter med en kliss bløt dult på hodet mens jeg skriver til dere. Idag er jeg veldig fornøyd med egen innsats på treningen. Jeg prøvde nemlig ut et nytt treningsprogram som jeg ikke har prøvd før. Dette programmet jeg prøvde kalles tabata og går ut på at du gjør alt du kan i 20 sekunder og tar pause i 10 sekunder. Dette skal du gjøre i 4 sanger hvor en sang varer i ca 5 min. På hver sang velger du 2 øvelser som du gjennomfører annen hver gang etter pausene.

Ei venninnene av meg anbefalte ei liste som hun hadde på spotify og denne var GENIAL! Den gikk ut på at den telte 1-2-3 før musikken startet og du skulle begynne å trene. Når det var gått 20 sekunder så ga den signal for at det nå var pause og etter 10 sekund pause ga den signal om å begynne igjen. Når sangen var ferdig så ga den også beskjed. På denne måten var det lett og bare konsentrere seg om treningen istedenfor tiden. 

 

Jeg tok bilde av spotify'en min hvor dere kan se hva dere må søke etter for å få opp disse sangene:




 

Her er øvelsene jeg valgte å ta:

 

1. 

Sang: Tabata 3

Øvelse: Seteløft og knebøy



 

2.

Sang: Tabata 8

Øvelse: Armhevinger og sitUps



 

3.

Sang: Tabata 3

Øvelser: Utfall og kneløft

 

4.

Sang: Tabata 8

Øvelser: Annen type SitUps og Planken

  


 

Etterpå var jeg helt matt! Svetten rant, noe som føltes utrolig godt! Dette var en trening som jeg kommer til å fortsette med og som jeg anbefaler på det sterkeste! Prøv du og vell og gi meg en tilbakemelding!



 

Ha en flott kveld videre!

 

 

 

 

 


0 kommentarer








bilde bilde bilde

MARITA

Mitt navn er Marita, jeg er 24 år gammel og bor i Stavanger.


OM BLOGGEN

Bloggen min handler kort fortalt om:
· Det å være en donormamma
· Veien å gå for å få donorbarn
· Mammakroppen
· Kroppspress
· Mat og trening
· Våre hverdager og mine mål
Legg deg selv, venner og familie til i gruppen "donormamma" på facebook og få med deg alle innleggene hvis dette er en blogg for deg eller dine<3 Håper du liker bloggen!


KONTAKT

marita-ha@live.no









hits




Design OG KODING av Albertine Løseth Vestvik ©



bilde